آموزش صف_فروش صف_خرید

  • ۱۵:۳۹

#آموزش #صف_فروش #صف_خرید اغلب افراد از فروش سهمشون در صف فروش ها ضرر کردن !!! اما میخوایم بررسی کنیم و ببینیم چرا این اتفاق میفته و توی این شرایط ما باید چه کار کنیم و چند تا نکته خیلی مهم درباره صف های فروش و خرید رو باهم بررسی کنیم. انواع صف فروش : شاید براتون عجیب باشه اما صف های فروش هم بر اساس دلیل شکل‌گیریشون دسته بندی میشن

 1- صف فروش هیجانی : ▪ صف های هیجانی معمولا بر اساس ترکیب شایعات و هیجان افراد تحت تاثیر اینجور خبر ها شکل میگیره ▪اینجور صف ها به هیچ عنوان پایدار نیستن در حدی که ممکنه اول بازار شاهد صف فروش و یک ساعت بعد شاهد متعادل شدن قیمت باشید. 

 ۲- صف فروش ممونتمی : ▪در شرایطی که ممونتوم کلی بازار منفی باشه به احتمال خیلی زیاد سهم شما هم به همراه مسیر حرکت کل بازار دچار صف فروش میشه ▪شناسایی چنین اتفاقی بسیار سادس کافیه که شاخص کل یا شاخص هموزن رو نگاه کنید. در صورتی که شاخص بیش از ۲٪ منفی شده باشه تمامی سهم ها پتانسیل صف فروش شدن رو پیدا میکنن ▪پایداری اینجور صف ها کاملا بستگی به ممنتوم کلی بازار داره

 ۳- صف ها خبری : ▪چنین صف های فروشی بر اساس خبر های واقعی بد یا خوب(!) که درباره سهم منشر میشه شکل میگیره ▪تکلیف خبر های بد که مشخصه ، طبیعتا میتونن سهم رو منفی کنن و تا حد صف فروش ببرن و بسته به شدت خبر حتی میتونن روند کلی سهم رو تغییر بدن ▪اما نکته مورد نظر ما درباره خبر های خوبه شاید براتون سوال باشه که مگه اخبار خوب هم میتونن باعث صف فروش بشن! بله میتونن! اگر یک خبر خوب، به اندازه کافی خوب نباشه میتونه در کوتاه مدت سهم رو به سمت صف فروش ببره فرض کنید بازار توقع داشته که سهمی ۱۰۰۰٪ افزایش سرمایه داشته باشه اما شرکت اعلام کرده که تنها ۱۰۰٪ افزایش سرمایه خواهد داشت. در این حالت این خبر خوب برای این سهم یه خبر بد حساب میشه 

 ۴- صف فروش ساختگی : ▪جذابترین صف فروش ها این مدل صف های ساختگی هستن که البته تشخیصشون نیاز به مهارت داره ▪اما به صورت کلی وقتی گزارش های یک سهم رو بسیار خوب ارزیابی میکنید و همینطور سهم از نظر تکنیکی توی موقعیت خوبی قرار گرفته و همزمان میبینید که سهم صف فروش شده اینجا باید شک کنید که این صف ساختگیه ! ▪برای مثال وقتی که تمام شرایط برای رشد یه سهم مهیاست؛ راس ساعت ۹ که معاملات شروع میشه میبینید که سهم تو محدوده منفی بسیار پایینی شروع به معامله میشه و در ادامه بازیگر سهم با سفارش های ترسی که میچینه سهم رو به سمت صف فروش می بره و اما اتفاق جالب اینجاست که بعد از اینکه شما هم سهمتون رو توی صف فروش قرار دادین و یک حجم فروش خوبی شکل گرفت میبیند که در چشم بهم زدنی تمام صف توسط بازیگر خریداری شد و در جا به سمت مثبت شدن حرکت کرد ! ▪جذابیت اینجور صف ها اینجاس که اتفاقا شما میتونید ازش برای اضافه کردن به تعداد سهامتون استفاده کنید حالا بریم سراغ چند تا نکته آموزشی و راهکار :

 نکته اول : ▪هییییییچ وقت در نیمه دوم هیچ صفی نباشید فرض کنید ۱ میلیون حجم صف فروش شکل گرفته و شما هم در انتهای صف قرار دارید ▪دو حالت ممکنه پیش بیاد یا اینکه هیچ خریداری پیدا نمیشه و شما هم نمیتونید بفروشید یا اینکه نیمی از سهم توسط بازیگر ها خریداری میشه در این حالت به احتمال بسیار زیاد نیمه دیگه صف سفارش هاشونو کنسل میکنن و بعد از اینکه سهم شما فروخته شد سهم به سمت متعادل شدن حرکت میکنه و شما ضرر میکنید ▪پس تحت هیچ شرایط در نیمه دوم هیچ صفی قرار نگیرید !

 نکته دوم : ▪قبل از اینکه وارد صف فروش بشید باید سه تا سوال از خودتون بپرسید : یک - آیا ارزندگی سهم تغییری کرده که میخوام بفروشمش ؟؟؟ دو - روزی که سهم رو خریدم به چه دلیلی خرید کردم ؟؟ ایا هدف قیمتی که برای هم پیش بینی کرده بودم تغییری کرده ؟؟ سه - کسی که داره از من میخره به چه دلیلی اومدا که سهم منو بخره ؟؟ ▪مهمترین کاری که این سه تا پرسش برای شما انجام میدن اینه که بهتون اجازه رفتار هیجانی نمیدن

 نکته سوم : ▪یکی از راه هایی برای سنجش پایداری صف میشه ازش استفاده کرد اینه که نگاه کنید که حجم صف فروشی که تشکیل شده، چند برابر میانگین معاملات ماهیانه ی اون سهمه ▪فرض کنید که حجم میانگین عدد ۲ میلیون باشه ولی حجمی که تو صف فروشه زیر ۵۰۰ هزارتا سهم باشه پس این صف اصلا پایدار نیست و به زودی متعادل خواهد شد

  • ۱۶
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آموزش برای تازه واردهای بورسی
Designed By Erfan Powered by Bayan